unannouncedunannounced

fieldworks / ハイネ・アヴダル & 篠崎由紀子fieldworks / Heine Avdal & Yukiko Shinozaki

KAAT神奈川芸術劇場 大スタジオKAAT Kanagawa Arts Theatre, Large Studio
〒231-0023 横浜市中区山下町281Map281 Yamashita-cho, Yokohama 231-0023 Map
2.13 Thu 16:00 / 19:00
2.14 Fri 16:00 / 19:00
2.15 Sat 14:30 / 17:30
上演時間Run Time 70分70 min

*開演時間を過ぎるとご入場いただけません。

2.13 Thu 16:00 / 19:00
2.14 Fri 16:00 / 19:00
2.15 Sat 14:30 / 17:30
上演時間Run Time 70分70 min

*Latecomers are not accepted.

英語(日本語訳あり)English (with Japanese translation)
 

製作:fieldworks (ブリュッセル), Heine Avdal (オスロ)

共同製作:PACT Zollverien (エッセン), BUDA (コルトレイク), BIT Teatergarasjen (ベルゲン), Kaaitheater (ブリュッセル), STUK (ルーヴェン), Teaterhuset Avantgarden (トロンハイム), Black Box teater (オスロ)

助成:Norsk Kulturråd, Flanders, VGC

ツアー助成:apap – performing Europe 2020, co-funded by the Creative Europe Programme of the European Union, Performing Arts Hub Norway

特別協力:駐日ノルウェー大使館

 

                  

fieldworksによる公演『nothing’s for something』(2.9)『unwritten conversation』(2.16)の情報はこちら

Produced by: fieldworks (Brussels), Heine Avdal (Oslo)

Co-produced by: PACT Zollverien (Essen), BUDA (Kortrijk), BIT Teatergarasjen (Bergen), Kaaitheater (Brussels), STUK (Leuven), Teaterhuset Avantgarden (Trondheim), Black Box teater (Oslo)

Funded by: Norsk Kulturråd, Flanders, VGC

Supported by: apap – performing Europe 2020, co-funded by the Creative Europe Programme of the European Union, Performing Arts Hub Norway

Special thanks: Norwegian Embassy in Tokyo

 

                  

Find information about fieldworks’ performances nothing’s for something (2.9) and unwritten conversation (2.16)

fieldworksの『unannounced』は、彼らの過去の全作品(2015年に東京で初演された、建物全館を使うサイト・スペシフィック・インスタレーション/パフォーマンス『carry on』を含む)の性質をあわせ持ちつつ、劇場においてそれをさらに先へと進める最新作です。

『unannounced』はダンサーが舞台に登場することによっては開始せず、ダンサーが退場することによっては終了しません。ダンサーたちは、劇場の構成要素、そこにあるもの(小物、道具、機材、音と光、床、壁、カーテンなど)をわずかな介入と操作によって活性化/異化することで、自分たちと観客がいる空間に対する意識を引き出し、それを想像的に変容させます。

劇場という建築的、運営的、社会的、文化的な構造の中に存在する全てを、唯物的かつ詩的に、そして非階層的に探究するこのパフォーマンスは、劇場の隅々、隙間、極小の細部へと観客の視線を誘いながら、劇場を成立させている見えない基底構造を触知可能なものにします。

unannounced is the latest work of fieldworks that maintains all the qualities of their previous works (including carry on, a site-specific installation-performance that interacts with a building as a whole, which was premiered in Tokyo in 2015), yet takes them to the next level, in a theatre.

unannounced does not start when the dancers walk onto the stage, and it does not end when they make their last exit from the podium. They draw attention to, and imaginatively transform, the space(s) in which they and spectators find themselves by animating and estranging elements and components of the theatre — props, utilities, technical equipment, sound and light, the floor, walls and curtains — with subtle interventions and modifications.

This materialist, yet poetic, non-hierarchical exploration of everything that exists in the architectural, administrative, social and cultural structure called theatre focuses our gazes on its nooks, crannies and smallest details, and at the same time, makes its invisible substructure tangible.

fieldworks / ハイネ・アヴダル & 篠崎由紀子(ブリュッセル/オスロ/東京)fieldworks / Heine Avdal & Yukiko Shinozaki (Brussels/Oslo/Tokyo)

「パフォーマティヴィティ」を重視し、さまざまなメディアの混成物としての動きを解釈へと開き、パフォーマンス、ダンス、ヴィジュアル・アーツ、ヴィデオ、音楽、テクノロジーなどの分野と専門性を活用し、身体と物体、フィクションとノンフィクション、触知可能性と不可視性、有機物と人工物の対立や対比を遊戯的に扱うアーティスト。作品は観客とパフォーマーの関係、パフォーマンスのさまざまな要素に対する非階層的アプローチ、劇場的/非劇場的環境の探究を伴う。

Avdal & Shinozaki are concerned with “performativity.” Their work allows for an open interpretation of movement as a heterogeneous combination of a variety of media. The artists draw on a broad range of disciplines and expertise: performance, dance, visual arts, video, music, and technology. Every performance plays on the tension and contrast between the body and objects, fiction and non-fiction, the tangible and the invisible, the organic and the artificial. Their productions include the exploration of the relationship between audience and performers, the non-hierarchical approach to the various elements of performance, and the exploration of both theatrical and non-theatrical environments.

Photo by Heine Avdal