清虚洞 無音荘Seikyodo Muon-sou
東京都世田谷区上野毛1-3-8Map1-3-8 Kaminoge, Setagaya-ku, TokyoMap
2.11 Thu 15:00 - 16:00
2.12 Fri 19:00 - 20:00
2.13 Sat 14:00 - 15:00 / 18:00 - 19:00
2.14 Sun 14:00 - 15:00 / 18:00 - 19:00
上演時間Run Time 50分50min
2.11 Thu 15:00 - 16:00
2.12 Fri 19:00 - 20:00
2.13 Sat 14:00 - 15:00 / 18:00 - 19:00
2.14 Sun 14:00 - 15:00 / 18:00 - 19:00
上演時間Run Time 50分50min
日本語(歌)Japanese (sing in Japanese)
オーディエンス

チケット(7名限定・完全予約制):3000円

予約方法:予約サイト「チケットカルテット」https://www.quartet-online.net/ticket/playmutedancestill2021(日本語のみ)

もしくはodamaki0930@gmail.comまで予約人数、お名前、メールアドレス、お電話番号を記載してメール

Audience

Tickets (limited to 7 people, full reservation required): 3000 yen

How to reserve:Reservation website "Ticket Quartet": https://www.quartet-online.net/ticket/playmutedancestill2021(Japanese only)

or

Please email us at ‘’odamaki0930@gmail.com‘’ with your name, email address and phone number.

 
アーカイブは後日YouTubeで公開予定。The archive will be available on YouTube at a later date.
 

一絃琴:峯岸一水/舞踏:辻たくや

Issui Minegishi, Ichigenkin (one string zither) / Takuya Tsuji, Butoh

一つの音もたてないで。 そんなに意識しなくても私たちはいつだって世界に触れています。 いいものにも、わるいものにも。 静かな踊りは暴力的です。 静かな音は交響曲です。 無音を奏で静かを踊る。

“It hardly moves. It makes little sound. I always start something alone. A quiet dancing is a violent. A quiet note is a symphony. Don't move much. Don't make much noise. Without speech, without sound, without motion. The Butoh dance and Ichigenkin(one string koto/zither) music will be improvised.”

play mute, dance stillplay mute, dance still

峯岸一水(一絃琴)と辻たくや(舞踏)のユニット。静寂の淵にある音と静寂の淵にある動きに感化された新たなパフォーマンスを展開する。峯岸一水・清虚洞一絃琴宗家四代。江戸時代には精神修養の楽器であった一絃琴音楽の伝統を次世代に継ぐべく、古典と共に新曲の演奏会・講演を国内外で行う。辻 たくや・舞踏家。「起こっていることに生きている」をモチーフにそこらじゅうで踊っている。
Issui Minegishi, Ichigenkin (one string zither) and Takuya Tsuji, Butoh meet to create a new performance inspired by sound at the edge of silence, and movement at the edge of stillness. Issui is the 4th Iemoto, or heir, of the Seikyo-do Ichigenkin Tradition. She is exploring new ways to expand and incorporate arts other than music. Takuya is a Butoh dancer. With the theme “inhabiting the present,” his current work spans from performing to collaborating with musicians in impromptu pieces.