KAAT神奈川芸術劇場 ホールKAAT Kanagawa Arts Theatre Hall
〒231-0023 横浜市中区山下町281Map281 Yamashita-cho, Yokohama 231-0023 Map
2.13 Wed 19:00
上演時間Run Time 50分50 min
2.13 Wed 19:00
上演時間Run Time 50分50 min
オーディエンス

前売・当日¥3,500

プロフェッショナル

¥1,500

Adv & Door¥3,500

¥1,500

 

共同製作:Ekosdance Foundation (Indonesia), West Halmahera Regency (Indonesia), deSingel Internationale Kunstcampus (Belgium), Mousonturm (Germany), AsiaTOPA (Australia), NuArt Sculpture Park (Indonesia)

 

Co-production partners: Ekosdance Foundation (Indonesia), West Halmahera Regency (Indonesia), deSingel Internationale Kunstcampus (Belgium), Mousonturm (Germany), AsiaTOPA (Australia), NuArt Sculpture Park (Indonesia)

 

インドネシア、北マルク県の若者たちと共に伝統的な戦いの踊りを再解釈し新たに文脈づけた『Cry Jailolo』(2014)『Balabala』(2016)の国際的成功に続き、この3部作を完結する、振付家自身によるソロ作品。北マルクでのダイビングの経験と、古典舞踊を学んだ彼のバックグラウンドから着想されている。古典舞踊のボキャブラリーは、優勢な文化であるジャワの農耕文化につながっている。一方、水中の反重力的環境では権力関係やアイデンティティが中和される。埋め込まれた文化的ヒエラルキーと、変化するパースペクティブについてのダンス。作曲家/チェロ奏者ディマワン・クリスノヴォ・アジがライブで音楽を担当する。

Following the international success of Cry Jailolo (2014) and Balabala (2016) — both created with young people from the Indonesian province of North Maluku, reinterpreting and recontextualizing traditional battle dances in the region — Salt concludes the trilogy with the choreographer’s own solo performance that draws from his own background and diving experience in the region. He unravels his roots as a classically trained dancer and its vocabulary that is tied to the dominant Javanese agricultural culture while, in the anti-gravity underwater world, the power relations and identities are neutralized. A dance on embedded cultural hierarchies and changing perspectives. With live music by Dimawan Krisnowo Adji.

エコ・スプリヤントEko Supriyanto

エコスダンス・カンパニーの設立者/芸術監督。インドネシアで彼の世代を代表するダンサー/振付家。自身の作品の他、商業的プロダクションやダンスリサーチのプロジェクトまで活動は幅広い。近年の代表作『Cry Jailolo』は絶賛され、ヨーロッパ、日本、オーストラリア、シンガポールをツアーした。それに関連して、『The Future of Dance is Under Water』と題してサイレント・ツーリズムとパフォーマンス・リサーチの活動を行なっている。

Founder and artistic director for EkosDance Company, Eko Supriyanto is the leading Indonesian dancer and choreographer of his generation. His performance career spans major works, commercial productions and dance research projects. Cry Jailolo, Eko’s most recent major work received great acclaim and extensive tours throughout Europe, Japan Australia and Singapore. In connection to this work he has developed a discourse on “Silent Tourism” and performance research entitled The Future of Dance is Under Water.