Kosha33(神奈川県住宅供給公社):第1部Kosha33 (Kanagawa Prefectural Housing Supply Corporation): Part 1
〒231-8510 横浜市中区日本大通33Map33 Nihon-odori, Naka-ku, Yokohama 231-8510Map
日本大通り(Kosha33前):第2部Nihon-Odori Street (in front of Kosha33): Part 2
〒231-0021 横浜市中区日本大通MapNihon-Odori, Naka-ku, Yokohama 231-0021Map
2.16 Sat 17:00 第1部 Part 1
2.17 Sun 15:00 第1部 Part 1 / 16:00 第2部 Part 2
上演時間Run Time 第1部 50分 / 第2部 60分Part 1: 50 min / Part 2: 60 min
2.16 Sat 17:00 第1部 Part 1
2.17 Sun 15:00 第1部 Part 1 / 16:00 第2部 Part 2
上演時間Run Time 第1部 50分 / 第2部 60分Part 1: 50 min / Part 2: 60 min
英語、日本語English and Japanese
 

エグゼクティブ・プロデューサー:ファイブ・アーツ・センター(マレーシア)

共同製作:TPAM – 国際舞台芸術ミーティング in 横浜(日本)

Executive Producer: Five Arts Centre (Malaysia)

Co-produced by TPAM – Performing Arts Meeting in Yokohama (Japan)

2018年5月9日、マレーシアの第14回総選挙(General Election = GE14)は、1957年の英国からの独立以来初の政権交代をこの国にもたらした。アーティストのファーミ・ファジールは、与党に対抗する野党連合「希望連盟(Pakatan Harapan)」のメンバーとして出馬し当選。長年彼のコラボレーターであり友人だった日本の振付家・山下残は、彼の選挙活動に付き添い、オブザーバーとして密着取材した。この「無血革命」がどのように達成され、マレーシアに立ち込めていた抑圧的な空気を押しのけたのか、ドキュメンテーションと、この現職のマレーシア国会議員によるスピーチの再演を通して、TPAM2019で紹介する。ゲスト弁士:灰野敬二。

ジューン・タン ディレクションについてもっと読む

Malaysia’s 14th general election (GE14) on 9th May in 2018 caused the first change of government since the nation’s independence from the British in 1957. An artist, Fahmi Fadzil stood for Parliament as a member of the opposition party alliance Pakatan Harapan against the party in power. Zan Yamashita, a Japanese choreographer who had long been his collaborator and friend, followed his election campaign and witnessed it closely as an observer. How the so-called “bloodless revolution” was achieved, halting the oppressive climate the country was experiencing, is going to be introduced in TPAM2019 via documentation and reproduction of live speeches by the incumbent member of the Malaysian Parliament. Guest speaker: Keiji Haino.

Read more about June Tan Direction

ファーミ・ファジール(第2部 弁士)Fahmi Fadzil (Speaker, Part 2)

作家、パフォーマー、政治家。1981年生まれ。アーティストコレクティブ「ファイブ・アーツ・センター」メンバー。2006年BOH Cameronian Arts AwardでMandarin Oriental Fan of The Arts Awardを受賞。最近ではファイブ・アーツ・センター『Baling』(2015)に出演。2018年5月9日、1957年の独立以来初めての政権交代を起こした第14回マレーシア総選挙で、ルンバー・パンタイ選挙区から国会議員として選出された。

Fahmi Fadzil (b. 1981) is a writer, performer and politician. He is a member of arts collective Five Arts Center, and is the recipient of the Mandarin Oriental Fan of The Arts Award at the 2006 BOH Cameronian Arts Award. He was most recently seen on stage in Baling (Five Arts Center, 2015). On 9th May 2018, Fahmi was elected as the Member of Parliament for Lembah Pantai in the historic 14th General Election which saw a change of government for the first time since independence in 1957.

灰野敬二(第2部 ゲスト弁士)Keiji Haino (Guest Speaker, Part 2)

1952年生まれ。アントナン・アルトーに触発され演劇を志すが、ザ・ドアーズに遭遇し音楽に転向。初期ブルース、ヨーロッパ中世音楽から内外の歌謡曲まで幅広い音楽を検証し吸収。1970年「ロスト・アラーフ」にヴォーカリストとして加入。1978年にロックバンド「不失者」を結成。1983年から87年にかけて療養のため活動休止。1988年に復帰して以来、ソロのほか多様な形態で国際的に活動を展開。ギター、パーカッション、ハーディ・ガーディ、各種管弦楽器、各地の民間楽器、DJ機器などの性能を独自の演奏技術で極限まで引き出し、確認されただけでも1,500回以上のライブ・パフォーマンスを行なっている。

Born in 1952. Inspired by Antonin Artaud, he aimed for the theatre, but an encounter with The Doors stimulated him into music. Since then he has examined and absorbed a wide range of music from the early blues or European medieval music to popular songs across the world. He joined a group “Lost Aaraaf” in 1970 as vocalist, and formed his own rock band “Fushitsusha” (provisional translation: “The Unlost”) in 1978. He has been internationally active drawing the performance of the guitar, percussions, the hurdy gurdy, diverse wind and string instruments, local instruments from across the world and DJ gears to the extreme through unique techniques, and it has been confirmed that he has performed live at least 1,500 times.

Photo by Kazuyuki Funaki

山下残(演出/第1部 出演)Zan Yamashita (Direction / Performer, Part 1)

振付家・演出家。1970年大阪府生まれ。代表作に、100ページの本を配り観客がページをめくりながら本と舞台を交互に見る「そこに書いてある」、スクリーンに映写される(すう・はく)の呼吸の記号と俳句から引用されたテキストを身体とあわせて見る「せきをしてもひとり」、本物の線路の上で断片から成る世界の事象をつぶやく「大行進」など。2007年にLive Arts Bangkokでファーミ・ファジールに出会い、それ以来さまざまな形態で彼とのコラボレーションを続けている。

Choreographer / performance maker. Born in Osaka in 1970. Today he is based in Kyoto, creating experimental works in Japan and abroad. Amongst his works are It is written there that asks audience to turn the pages of a 100-page book and watch the stage in turn, It’s just me, coughing in which “inhale” and “exhale” signs and text from haikus on a screen correspond with a body, A grand march in which he stands on a real railroad track and mumbles about phenomena in the world that consist of fragments. Zan first met Fahmi Fadzil at the 2007 Live Arts Bangkok. They have continued collaborating in various forms since then.