プログラミングのポリティクス:プラットフォームPolitics of Programming: Platforms

パネル1 – モビリティ、流通、酸素(シャンカル・ヴェンカテーシュワラン[ケーララ]、マーティン・デネワル[ハノーヴァー]) Panel 1 – Mobility, Currency and Oxygen (Sankar Venkateswaran [Kerala], Martine Dennewald [Hannover])

BankART Studio NYK 2B GalleryBankART Studio NYK 2B Gallery
〒231-0002 横浜市中区海岸通3-9Map3-9 Kaigan-dori, Naka-ku, Yokohama 231-0002Map
2.11 Sun 13:00 - 14:30
上演時間Run Time

プロフェッショナル ¥0(予約不要)

オーディエンス ¥1,000(当日、パネル1〜3通して有効)

Professional ¥0 (reservation not required)

Audience ¥1,000 (at door, valid for the panels 1-3)

 
英語(日英同時通訳)English (with Japanese-English simultaneous interpretation)
 

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普段と異なる場所へ招聘されると、その作品やプロダクションチームにとって、ある種の流通が始まります。このパネルでは、プログラミングの背後にある衝動やイデオロギー、それが都市や招聘されたカンパニーに与えた影響を見てゆきます。異なる地域 — インド(アジア)とドイツ(ヨーロッパ) — の2人のフェスティバルからディレクターを招き、彼らが共にプログラムしたある作品について話してもらいます。インドとドイツではプログラミングの戦略や動機はどう違うのか、マレーシアの作品がそこにどう納まったのか?

Being invited to perform in another space generates a type of currency for a work and its production team. This panel will try to look at the impulses / ideologies behind programming and the effects it had both on a city, and the invited company. We listen in to two festival directors coming from different locales — India (Asia) and Germany (Europe), speaking to a performance that they themselves have programmed. How different are the programming strategies and motivations in India and Germany, and how did a Malaysian work fit into this?

シャンカル・ヴェンカテーシュワラン(ケーララ国際演劇祭2015、2016 芸術監督)Sankar Venkateswaran (Artistic Director, International Theatre Festival of Kerala in 2015 and 2016)

インド・ケーララ州出身の演出家。作品に『INDIKA』、『Days of Darkness』(ミュンヘン民衆劇場)、『Criminal Tribes Act』、『水の駅』、自身が2007年に立ち上げたカンパニーTheatre Roots & Wingsによる『Sahuyande Makan — The Elephant Project』など。アタパルディーで文化施設を運営し、先住民コミュニティと協働している。国際イプセン奨学金(イプセン劇場、ノルウェー)を2013年に得る。ケーララ国際演劇祭の芸術監督を2015年と2016年に務める。

Sankar Venkateswaran is a theatre director from Kerala, India. His works include INDIKA, Days of Darkness for Munich Volkstheater, Criminal Tribes Act, The Water Station and Sahyande Makan — The Elephant Project for Theatre Roots & Wings, the company he founded in 2007. Sankar runs a cultural space in Attappady and works with the indigenous communities of the region. He received the International Ibsen Scholarships 2013 (Teater Ibsen, Norway). He served as the Artistic Director for International Theatre Festival of Kerala in 2015 and 2016.

マーティン・デネワル(Festival Theaterformen 芸術監督)Martine Dennewald (Artistic Director, Festival Theaterformen)

ドラマトゥルギーをライプツィヒで、アーツマネジメントをロンドンで学ぶ。ルクセンブルク、ドイツ、英国、ハンガリー、スイス、オーストリアの劇場やフェスティバルで働き、フランクフルトのKünstlerhaus Mousonturmでニールス・エヴェルベックのドラマトゥルクを数年間務める。2015年より、ドイツのハノーヴァーとブラウンシュヴァイクで毎夏交互に開催される11日間の舞台芸術フェスティバル「Festival Theaterformen」の芸術監督。
www.theaterformen.de

Martine Dennewald completed her studies in dramaturgy (Leipzig, Germany) and arts management (London, UK). She has worked for theatres and theatre festivals in Luxembourg, Germany, the United Kingdom, Hungary, Switzerland and Austria. She then joined Niels Ewerbeck for a few years as dramaturg at Künstlerhaus Mousonturm in Frankfurt. Since 2015, Martine is the artistic director of Festival Theaterformen — an eleven-day performing arts festival which takes place alternately in the cities of Hannover and Braunschweig (Germany) every summer.
www.theaterformen.de

Photo by Katrin Ribbe