KAAT神奈川芸術劇場 中スタジオKAAT Kanagawa Arts Theatre, Middle Studio
〒231-0023 横浜市中区山下町281Map281 Yamashita-cho, Yokohama 231-0023 Map
2.11 Sun 13:00 / 14:00 / 15:00 / 16:00 / 17:00 / 18:00 / 19:00 / 20:00
2.12 Mon 13:00 / 14:00 / 15:00 / 16:00 / 17:00 / 20:00
2.13 Tue 13:00 / 14:00 / 15:00 / 16:00 / 17:00 / 18:00 / 19:00
2.14 Wed 13:00 / 14:00 / 15:00 / 16:00 / 17:00 / 18:00 / 19:00
2.15 Thu 13:00 / 14:00 / 15:00 / 16:00 / 17:00 / 18:00 / 19:00 / 20:00
2.16 Fri 13:00 / 14:00 / 15:00 / 16:00 / 17:00 / 18:00 / 19:00 / 20:00
2.17 Sat 13:00 / 14:00 / 15:00 / 16:00 / 17:00 / 18:00 / 19:00 / 20:00
2.18 Sun 13:00 / 14:00 / 15:00
上演時間Run Time 35 min

*A series of talks with Renan Laru-an (Lightning Studies: Centre for the Translation of Constraints, Conflicts and Contaminations) hosted by Max-Philip Aschenbrenner held in the venue on 2.12 at 18:00, 2.13 at 20:00 and 2.14 at 20:00

プロフェッショナル ¥0

オーディエンス ¥1,000(2018.1.13発売、お取り扱いはPeatixのみ)

Professional ¥0

Audience ¥1,000 (sales start on 2018.1.13)

 
英語(英語・日本語字幕)English (subtitled in English and Japanese)
 

委嘱:世界文化の家

助成:ナショナル・アーツ・カウンシル(シンガポール)

  

マックス=フィリップ・アッシェンブレンナー ディレクションのコンセプトはこちら

Commissioned by Haus der Kulturen der Welt

With the support of National Arts Council (Singapore)

  

Read more about Max-Philip Aschenbrenner Direction

東南アジアにおいて、人間とトラは常に棲み処と狩り場を森と水辺の間の臨界で共有してきた。であれば、混成種としてのトラ人間が、アルカイックに・原型として・非歴史的に、かつ時空間をいつでもくぐり抜けることができる柔軟さで、彼ら自身を体現してきたとしても不思議ではない。この自動化された影絵劇では、映像と人形劇、物語と歴史、一過性と客観性が出会い、多くの身体を持った雑種が立ち現れる。偽性/雑種性の潜在力についての考察とその再評価への誘い。この作品はまた、「東南アジアの批判的辞典」の項目「トラ人間(weretiger)のW」とその関連項目の具体化でもある。

Humans and tigers in Southeast Asia have always shared their habitat, their hunting grounds in the liminal and transgressive zone between forest and water. No wonder weretigers, an interbreed of both, have materialized themselves in manifold ways: archaic, archetypical, ahistorical, yet always flexible enough to bend themselves through time and space. In this automated shadow piece, projections meet puppets, narration meets history, ephemerality meets objectivity: a many-bodied hybrid. An invitation to reflect on and rethink the potential of bastards. The performance is an incarnation of “w for weretiger” and as such part of the critical dictionary of southeast asia.

ホー・ツーニェンHo Tzu Nyen

シンガポール出身の映画作家/ヴィジュアルアーティスト。活動領域はビデオ、執筆、演劇にまで及ぶ。彼の作品では神話の構造と力が探究され、論証と精査としての物語を通して過去と現在が形作られてゆく。演劇作品は光州アジアン・アーツ・シアター、ウィーン芸術週間、テアター・デア・ヴェルト、クンステンフェスティバルデザールで上演され、映画はカンヌ国際映画祭やヴェネツィア国際映画祭で上映されている。近年個展がビルバオ・グッゲンハイム美術館と森美術館で開催された。

Ho Tzu Nyen is a Singapore-born filmmaker and visual artist whose practice spans video, writing, and theatre. His work explores the structure and power of myths, often revealing stories as discursive probes to shape past and present. His theatrical works have been presented at the Asian Arts Theatre, Gwangju, Wiener Festwochen, Theater der Welt and the Kunstenfestivaldesarts, his films were shown at Cannes Film Festival and Venice International Film Festival. Recent solo exhibitions at Guggenheim Museum Bilbao and Mori Art Museum.

Photo by Morita Kenji, Courtesy of the Mori Art Museum