KAAT神奈川芸術劇場 ホールKAAT Kanagawa Arts Theatre, Hall
〒231-0023 横浜市中区山下町281Map281 Yamashita-cho, Yokohama 231-0023 Map
2.12 Mon 14:00
2.13 Tue 18:30
上演時間Run Time 60 min

プロフェッショナル ¥1,500

オーディエンス ¥3,000(2018.1.13発売)

Professional ¥1,500

Audience ¥3,000 (sales start on 2018.1.13)

 
 

委嘱:国立アジア文化殿堂 芸術劇場

Commissioned by Asia Culture Center Theater

梅田の作品は、まず会場および周囲を観察して環境をとらえなおすことからはじまり、その場所でしか成立しない体験として生み出される。本作は、劇場の特性と構造を熟知したテクニカルチームに梅田がインターンとして潜入し、ダイナミックに劇場の機構を「演奏/上演」する「コンサート/パフォーマンス」。鑑賞者と作品との干渉による偶然の出来事をも巻き込んで、作り手にも予測できない「中心のない世界」が浮かび上がる。韓国・光州アジア・カルチャー・センター・シアターで2016年初演。

Works of Umeda start by unlearning the environment through observation on the venue and surroundings and created as experience that is unique and idiosyncratic to the site. Internship is a “concert / performance” for which Umeda infiltrates as an intern into the technical staff of the venue who knows its machinery and structure inside out in order to dynamically “play” the venue’s mechanism. Involving chances that are created through audience’s interference with the piece, a “world without the center” that even the artist cannot foresee will surface. Premiered at Asia Culture Center Theater in Gwangju in 2016.

梅田哲也Tetsuya Umeda

日用品や廃材といった身近なものを素材とした動きのある彫刻作品や、都市空間や自然のなかでのサイトスペシフィックなインスタレーションを制作する。パフォーマンスではソロの他に劇場の機能にフォーカスした舞台作品や、中心点をもたない合唱など現地の人を巻き込んだプロジェクトを手がけ、Theater Spektakel(チューリヒ、2014年)、FUSEBOX(オースティン、2016年)、Kunstenfestivaldesarts(ブリュッセル、2017年)などのフェスティバルで作品を発表している。
www.siranami.com

Creates motion sculptures using daily necessities and scraps and site-specific installations in urban or wild spaces. His solo performances and projects that focuses on the mechanism on a venue or involves local people in decentralized choir have been presented at such festivals as Theater Spektakel (Zurich, 2014), Fusebox (Austin, 2016) and Kunstenfestivaldesarts (Brussels, 2017).
www.siranami.com

©Rody Shimazaki